Om oss

Naturskyddsföreningen är en demokratisk, partipolitiskt och religiöst obunden ideell förening för naturskydd, naturvård och miljövård. Vi sprider kunskap, bildar opinion och påverkar beslutsfattare – lokalt, nationellt och globalt. Föreningen grundades 1909 och är Sveriges största miljöorganisation med ca 230 000 medlemmar i hela landet. Klimat, hav, skog, jordbruk och miljögifter viktiga arbetsområden. Arbetet bygger på medlemmars stöd och ideella arbete med ca 24 länsförbund och 270 lokalkretsar. Föreningen samarbetar också med en rad olika miljöorganisationer över hela världen.

Naturskyddsföreningen i Boden är en av de ca 270 lokalkretsarna i landet och en av kretsarna i Norrbotten. Vi är en självständig del av riksorganisationen där vi planerar och genomför vår egen verksamhet. Styrelsen är vi som, på uppdrag av våra medlemmar, beslutar om vad vi ska göra, vilka frågor som ska prioriteras och hur vi ska arbeta på bästa sätt.

Vi står upp för naturen genom att slå larm, pusha politiker och bilda opinion. Ju fler vi är, desto mer kraftfullt kan vi agera. Du behövs!

Klicka på länken nedan om du vill bli medlem.