Digital Skogsträff 2

Vill du veta mer om skogen, få insikt i den aktuella skogsdebatten och lära dig mer om hur gammelskog, klimat och biologisk mångfald hänger ihop? Välkommen till två digitala skogsträffar med föreläsningar och samtal.

Vi kommer att träffas via Zoom. Alla är välkomma! Ingen föranmälan behövs.

Digital Skogsträff 2 16/11 kl. 19:00 – 21:00

Samernas situation och samarbete i skogsfrågan – Brita-Stina Sjaggo

Brita-Stina Sjaggo är renskötare från Luokta-Mávas sameby utanför Arjeplog. Hon kommer att berätta mer om hur renskötande samer påverkas av skogsbruket och om hur miljörörelsen och samebyarna kan samverka kring skogen.

Marie Karlsson – Skog eller Oskog? – samtal kring skogen

Marie Karlsson leder ett samtal kring sitt pågående konstprojekt om skogen. Marie Karlsson är konstnär, slöjdare och en erfaren kursledare som brinner för att bevara gammelskog och för ett varsammare skogsbruk.

Frédéric Forsmark – Hur skyddas en skog?

Frédéric Forsmark är biolog och skogsekolog med mer än 20 års erfarenhet av naturskydd och skoglig naturvård. Frédéric berättar om hur naturskyddet fungerar i praktiken och vilka vägar du kan gå om du vill att en värdefull skog ska bli skyddad. Hur kan du gå till väga och vem ska du vända dig till?

Engagera dig i skogsfrågor i Norrbotten!

Skogsgruppen för Naturskyddsföreningen i Norrbotten presenterar sin verksamhet och berättar mer om hur du kan engagera dig i Norrbotten.

Det här är den andra i en serie av två digitala skogsträffar. Den första träffen är den 10/11 kl. 19:00 – 21:00.

Frågor eller funderingar? Välkommen att kontakta Linda Strandenhed, Projektledare, Upptäck Gammelskogen i Norrbotten på linda.strandenhed@naturskyddsforeningen.se.

Inbjudningslänk
Studiefrämjandet Norrbotten is inviting you to a scheduled Zoom meeting.

Topic: Upptäck Gammelskogen Digital Skogsträff 2
Time: Nov 16, 2021 19:00 Amsterdam, Berlin, Rome, Stockholm, Vienna

Join Zoom Meeting

Meeting ID: 851 2122 9590

Naturskyddsföreningen i Norrbotten har bjudit in till skogskurser i alla länets kommuner under 2021. Kurserna och de digitala skogsträffarna genomförs med hjälp av LONA-bidrag, stöd från Luleå, Boden, Piteå och Haparanda kommun, med finansiering från Naturskyddsföreningen och i samarbete med Studiefrämjandet.